dijous, 20 de setembre del 2007

Triatló de Gerardmer


Arriba tard, pero aquí està la crònica.... El cap de setmana passat vaig córrer el "Triathlon de Gerardmer", que és un "Escape to Alcatraz Triathlon Series".
D'això ja fa una setmana, pero encara s'em posa la pell de gallina quan veig les fotos. IMPRESSIONANT. Per començar tenen una organització impecable, en un cap de setmana de triatló a "full time" es va fer un tri distancia C (Campeonat de França), un C per relleus, un sprint, sprint per relleus, 3 trikids (per nens, de diferents distancies segons l'edat, a partir de 7 anyets!!), i finalment l'olimpic. A això cal sumar 2 pasta party, sopar i ceremonia de clausura.

L'entorn, increible: rodejat de gespa i muntanyes gegants . El tri constava de 1 volta al llac fent un circuit una mica liat, 3 voltes de bici sense drafting i 2 a peu. La meva primera sorpresa va ser en arribar, quina rasca !!! El forro polar va sortir de l'armari, i gairebé la bufanda! Pero quan vaig saber que l'aigua també estava gelada...

Pero això no acaba aquí. Agafo la bici (amb roba d'hivern) per rodar una miqueta el dia abans amb la intenció de fer un parell de voltes al circuit. En el km 0'8 comença la pujada, i en el km 4'5 em pregunto: "Pero on t'has posat?" Ja sabia que era un circuit molt dur, pero tant?! Bueno, com puc, acabo la volta i el meu plantejament de la cursa, canvia. Ja que he vingut fins aquí, gaudirem de la cursa i del paisatge, així que demá, calma. Vaja, que he fet 14 km, i ja en tinc prou d'escalfar, o de patir! Vaig acabar de veure el tri distancia C, amb un ambient fantastic, això que ja portaven 9 hores !

L'endemà, cap a Gerardmer. Deixo la bici a boxes i cap a la sortida, quin fred! A la 1 del migdia a 14 graus i l'aigua a 15... quines poques ganes. Comencen a xerrar pels altaveus, pero no entenc ni papa, el meus Francès és nul. Tots sortim a la vegada, 600 al aigua!!! I jo, que no sé el perquè em poso a primera fila, i em xafen per tot arreu, quina agonia. Cuan aconsegueixo fer un parell de braçades aixeco el cap i hi ha una cua per davant meu, increible. Veig un parell de gorros roses prop meu (de noies), pero passo, que això pinta molt llarg. Surto de l'aigua 3ª noia, i del xivarri que hi ha, es posa la pell de gallina. Ara toca pujar, pujar i pujar. Quan acabo la zona de pujada em plantejo seriosament si seré capaç de fer tres voltes... veig fins i tot el numero 8 al contakm. Bueno, em tranquilitzo i amb calma, anar fent, pero ja m'han passat 5 noies, vaja màquines. La resta de les voltes bastant millor, almenys començo a passar gent que ja puja caminant. Hi havia un ambient genial, amb tanta gent a la pujada que només quedava un passadís per passar, comentaristes, altaveus, animadors... Bueno, per fi s'acava la bici, i a córrer. Dues voltes de casi 6km, com que els 10km es fan curts....jeje Es un circuit variat, primer camí de terra vora el llac, després gespa i després asfalt, amb força desnivell pero sense rampes dures. Bueno, almenys no vaig tenir cap moment de crisi i vaig aguantar el ritmillo passant-ho molt bé. I per acabar, després de 2h44min, potser el millor, recta de meta, amb moqueta vermella, enmig d'una grada plena de gent, i veient-me arribar en una pantalla gegant enmig d'un escándol. Si jo vaig flipar, no m'imagino el que deuria sentir el guanyador. Doncs vaig quedar la 11º noia (ai!!! casi top 10) i 3ª del meu grup d'edat (tb per una em vaig quedar fora del Escape d'Alcatraz). Ah! I una cosa curiosa, només creuar la meta, et dónen un diploma amb tots el parcials de la teva cursa. Potser es una tonteria pero está molt bé. També destacar els avituallaments, tant en bici com a peu, hi havia bidons amb aigua, coca-cola o isostar, power-gel, fruita, fruits secs, esponges, ... de tot.

Ja n'hi ha prou de rollo, només recomanar molt aquesta proba, tot i que es lluny (més de 1000km), val molt la pena i hi ha triatlons per tots els nivells, un C (que será Campionat d'Europa), sprint, olímpic, de tot. A més, vaig fer uns contactes i si l'any que ve anem un grupet, ja tenim casa, jeje. Doncs res, això es tot !!!

Resultats:
1º Sylvain Sudrie 2h02'33" 2º Nathan Shaw 2h 04'49" 3º Nicolas Becker 2h 07'32"
1ª Céline Taïana 2h31'41" 2ª Lucie Zelenckova 2h33'25" 3ª Renate Forstner 2h35'45"
www.triathlondegerardmer.com